Traits

Hybrid

Hybrid (Exclusively)

Category: Exclusively
Species: Plumii

A trait informing which subspecies this plumii is a hybrid of. Plumii of a crossed subspecies has innate related magic based on its subspecies. The anthropomorphic form of a crossed plumii has any traits from its subspecies.
Черта, информирующая о том, гибридом каких подвидов является эта плюмии. Плюмии скрещенного подвида имеет врожденную смежную магию на основе своих подвидов. Антропоморфная форма скрещенной плюмии имеет любые черты от своих подвидов.
Alternative magic

Alternative magic (Exclusively)

Category: Exclusively

An alternative magic that draws its powers not from the divine, but from the minds of intelligent creatures. Drawing strength from their own consciousness, the bearers of this magic suffer from a distorted perception of reality...

  • Alternative magic can be had by any subspecies of plumii, as well as kazuli;
  • Alternate magic replaces any previously learned magic and blocks its development and presence, which in turn obliges changes to the character's design if they have previously had elemental parts present;

Alternative magics:

  • Shadow magic
  • Foresight magic
  • Illusion magic

Related Traits:

Crystallization

Crystallization (Exclusively)

Category: Exclusively
Species: Plumii
A curse that crystallizes parts of Plumii's body. The crystallized parts are covered with a crust of the same color as the color of the crystal.
Проклятье, которое кристаллизирует части тела плюмии. Кристаллизованные части покрываются коркой того же цвета, чт ои цвет кристалла.
Unstable body (k)

Unstable body (k) (Exclusively)

Category: Exclusively
Species: Kazuli

In the process of forming ther body, the kazuli was injured, was in an unfavorable environment, or absorbed an inferior object or an object with impurities, but fortunately was able to form ther body, albeit in an unstable form.

What falls under this trait:

  • The presence of one or two forms that differ in traits or noticeable external differences. Color change does not fall under this trait as long as the body shape itself is not changed.

Design Notes:

  • By adding this trait to a character, you need to choose which form will be the main one. This form cannot be removed with the removal of the “unstable body” trait.
  • By adding this trait to a character, you can add one or two forms in addition to the main form. In this way, three forms of the same character can be present in the masterlist at once.

Redesign Notes:

  • When redesigning, you should follow the general rule of redesigns - at the end of the day, the character should remain recognizable compared to its first version. However, this rule applies ONLY to the main form.
  • If a character already has the “unstable body” trait:
    • you can remove it completely with the “dust eraser” item.
    • you can completely swap out additional character forms, ignoring the redesign rule. You will need items to add traits, just as you would with any other redesign.
    • add another form if the character has only one additional form. It is forbidden to have more than two additional forms.
    • additional forms can ignore percentages of material parts. The main form must still have no more than 50% coverage.
    • you CANNOT change leadership from one form to another. The character has only one main form, which was originally chosen and cannot be removed in the future

This trait cannot be freely added to limited rarity characters, as it is an exclusive trait.

В процессе формирования своего тела казюли была ранена, попала в неблагоприятную среду, поглотила некачественный объект или объект с примесями, но, к счастью, смогла сформировать свое тело, хотя и в нестабильной форме.

Что подпадает под эту черту:

  • Наличие одной или двух форм, отличающихся чертами или заметными внешними отличиями. Изменение окраса не подпадает под этот признак до тех пор, пока не изменяется сама форма тела.

Заметки по дизайну:

  • Добавляя эту черту к персонажу, вам нужно выбрать, какая форма будет основной. Эта форма не может быть удалена при удалении черты "нестабильное тело".
  • Добавляя эту черту к персонажу, вы можете добавить одну или две формы в дополнение к основной форме. Таким образом, в мастерлисте могут присутствовать сразу три формы одного и того же персонажа.

Заметки по редизайну:

  • При редизайне вы должны следовать общему правилу редизайна - в конечном итоге персонаж должен оставаться узнаваемым по сравнению с его первой версией. Однако это правило применимо ТОЛЬКО к главной форме.
  • Если у персонажа уже есть черта"нестабильное тело":
    • вы можете полностью удалить черту с помощью предмета "dust eraser".
    • вы можете полностью заменить дополнительные формы персонажей, игнорируя правило редизайна. Вам понадобятся предметы при добавлении черт, как и при любом другом редизайне.
    • вы можете добавить другую форму, если у персонажа есть только одна дополнительная форма. Запрещается иметь более двух дополнительных форм.
    • дополнительные формы могут игнорировать процентаж материальных частей. основная форма все еще должна иметь покрытие не больше 50%
    • вы НЕ МОЖЕТЕ менять главенство от одной формы к другой. Персонаж имеет только одну главную форму, которая была выбрана первоначально и не может быть удалена (или сменена) в будущем

Эта черта не может быть свободно добавлена к персонажам лимитированной редкости, тк это эксклюзивная черта.

Material Parts (k)

Material Parts (k) (Exclusively)

Category: Exclusively
Species: Kazuli

In the process of forming the body of a kazuli, foreign objects were introduced into their body, which by a fortunate coincidence were perceived as part of the body.

What falls under this trait:

  • Such objects and materials as iron pipes, tiles, cloth, and the like fall under the “material parts” trait.
  • Water, fire, stones, and so on, though natural, are not peculiar to the body of kazuli, and fall under the “material parts” trait.
  • Some materials, such as rocks and ores, that fall under the “ore expansion” trait of the cave subspecies do not fall under the “material parts” trait. If rocks and/or ores are present in other subspecies, or in the cave subspecies and not on the head shell, they fall under “material parts”.
Design Notes:
  • Only 50% of a kazuli's body can be covered by material parts, regardless of subspecies. This rule can only be ignored if the character has a second form (not the main form) that would be covered in material by more than 50%.
  • The tail, unless it is an object tail, counts separately and tail coverage is allowed to be no more than 10-20%, otherwise it falls under the “object tail” trait, which is only available to the urban subspecies.
  • Water, earth, sand, gravel and other materials that are not dense and do not act as separate elements (unlike pipes, valves, tiles, etc.) can be inside the body completely. The absorbed object may also be inside or on top of non-dense materials.
  • Dense individual elements (pipes, valves, pencils, wires, etc.) may be partially inside the body, but part of them must protrude to the surface of the body.
  • Dense individual elements are not counted in the percentages of coverage.

Redesign Notes:

  • When redesigning, you should follow the general rule of redesigns - at the end of the day, the character should remain recognizable compared to its first version.
  • If a character already has the “material parts” trait:
    • you can remove it completely with the “dust eraser” item.
    • you can raise the coverage percentage, but the final percentage must not exceed 50%.
    • you can lower the coverage percentage.
    • you can add new materials to the body as long as the coverage percentage does not exceed 50%. For example, your character originally has cloth as a material part, and you add buttons, locks, thread, and plastic - all of which are allowed as long as the percentage rule is met.

This trait cannot be freely added to limited rarity characters, as it is an exclusive trait.

В процессе формирования тела казюли в их организм попали инородные предметы, которые по счастливому стечению обстоятельств стали восприниматься как часть тела.

Что подпадает под эту черту:

  • Такие предметы и материалы, как железные трубы, черепица, ткань и тому подобное, подпадают под черту "материальные части".
  • Вода, огонь, камни и так далее, хотя и являются естественными, не свойственны телу казюли и подпадают под черту "материальных частей".
  • Некоторые материалы, такие как горные породы и руды, которые подпадают под признак "рудная экспансия" подвида cave, не подпадают под признак "материальные части". Если камни и/или руды присутствуют у других подвидов или у пещерного подвида, но не на головном панцире, то они подпадают под черту "материальные части".
Заметки по дизайну:
  • Только 50% тела казюли может быть покрыто материальными частями, независимо от его подвида. Это правило можно игнорировать, только если у персонажа есть вторая форма (не основная), которая была бы покрыта материалом более чем на 50%.
  • Хвост, если только это не "объектный хвост", учитывается отдельно, и допускается чтобы покрытие хвоста материалом составляло не более 10-20%, в противном случае хвост подпадает под черту "объектный хвост", который доступен только для urban подвида.
  • Вода, земля, песок, гравий и другие материалы, которые не являются плотными и не представлены как отдельные элементы (в отличие от труб, арматуры, плитки и т.д.), могут находиться внутри тела полностью. Поглощенный объект также может находиться внутри или поверх неплотных материалов.
  • Плотные отдельные элементы (трубы, клапаны, карандаши, провода и т.д.) Могут частично находиться внутри тела, но часть их должна выступать на поверхность тела.
  • Плотные отдельные элементы не учитываются в процентаже покрытия.

Заметки по редизайну:

  • При редизайне вы должны следовать общему правилу редизайна - в конечном итоге персонаж должен оставаться узнаваемым по сравнению с его первой версией.
  • Если у персонажа уже есть черта "материальные части":
    • вы можете полностью убрать ее с помощью предмета "dust eraser".
    • вы можете поднять процент покрытия, но итоговый процент не должен превышать 50%.
    • вы можете понизить процент покрытия.
    • вы можете добавлять новые материалы на тело до тех пор, пока покрытие не превышает 50%. Например, ваш персонаж изначально имеет ткань как материальную часть, и вы добавляете пуговицы, замочки, нитки и пластик - все это разрешается, пока выполняется правило о процентаже.

Эта черта не может быть свободно добавлена к персонажам лимитированной редкости, тк это эксклюзивная черта.

Multi mind (k)

Multi mind (k) (Exclusively)

Category: Exclusively
Species: Kazuli

In the process of forming her body, the Kazuli damaged ther locators causing her mind to end up in different bodies. Communication between bodies occurs telepathically through locators. All bodies share the same character, memories and emotions.

What falls under this trait:

  • Having multiple bodies represented in the masterlist at once, which must visually touch or interact with each other.

Design Notes:

  • This trait contradicts the “unstable body” trait. This means that both of these traits cannot be present in the same character.
  • All bodies must be of the same subspecies and share similar traits, excluding traits that affect the size or length of the body of the kazuli - bodies may vary in size.
  • The absorbed object can be located in different places in different bodies. For example, in the first body the object is in the chest, in the second body it is in the leg.
  • The maximum number of bodies is three.

Redesign Notes:

  • When redesigning, you should follow the general rule of redesigns - at the end of the day, the character should remain recognizable compared to its first version.
  • If a character already has the “multi mind” trait:
    • you CANNOT remove it completely with any item.
    • you cannot add more bodies when redesigning. If a character originally had two bodies, you can only have two bodies. Unlike the “unstable body” trait, each body falls under the redesign rule about recognizability, so you cannot add or remove a bodies.
    • you cannot remove a trait from one body but leave that trait on another body. All bodies must have the same traits
    • you can add a new trait requires only one item. So you will only need one item “lemon frog” if you want to add wool to all bodies.

This trait cannot be added to limited rarity characters, as this trait is exclusive.

В процессе формирования своего тела казюля повредила свои локаторы, в результате чего ее разум оказался в разных телах. Коммуникация между телами происходит телепатически через локаторы. Все тела имеют один характер, воспоминания и эмоции.

то подпадает под эту черту:

  • Наличие сразу нескольких тел, представленных в мастерлисте, которые должны визуально соприкасаться или взаимодействовать друг с другом.

Заметки по дизайну:

  • Эта черта противоречит черте "нестабильное тело". Это означает, что обе эти черты не могут присутствовать у одного и того же персонажа.
  • Все тела должны принадлежать к одному подвиду и иметь одинаковые черты, за исключением черт, которые влияют на размер или длину тела казули - тела могут иметь разный размер.
  • Поглощенный объект может находиться в разных местах на разных телах. Например, в первом теле объект находится в груди, во втором - в ноге.
  • Максимальное количество тел - три.

Заметки о дизайне:

  • При редизайне вы должны следовать общему правилу редизайна - в конечном итоге персонаж должен оставаться узнаваемым по сравнению с его первой версией.
  • Если у персонажа уже есть признак "множественный разум":
    • вы НЕ МОЖЕТЕ удалить его полностью с помощью какого-либо предмета.
    • вы не можете добавить больше тел при редизайне. Если у персонажа изначально было два тела, у него может быть только два тела при редизайне. В отличие от признака "нестабильное тело", каждое тело подпадает под действие правила о редизайне, касающегося узнаваемости, поэтому вы не можете добавлять или удалять тела.
    • вы не можете удалить черту с одного тела, но оставить ее на другом теле. Все тела должны иметь одинаковые черты
    • для добавления нового признака требуется всего один предмет. Таким образом, вам понадобится только один предмет "лимонная лягушка", если вы хотите добавить шерсть ко всем телам.

Эта черта не может быть свободно добавлена к персонажам лимитированной редкости, тк это эксклюзивная черта.

Shadow magic

Shadow magic (Exclusively)

Category: Exclusively

An alternative magic that draws its powers not from the divine, but from the minds of intelligent creatures. Drawing strength from their own consciousness, the bearers of this magic suffer from a distorted perception of reality...

  • This Alternate magic is available to both plumii and kazuli
  • This Alternate magic replaces any previously learned magic and blocks its development and presence, which in turn obliges changes to the character's design if they have previously had elemental parts present;

Shadow magic...

  • Occurs mainly in individuals who are aloof from social interactions, prefer reclusive lifestyles;
  • Magic grants the ability to divide an individual's consciousness, giving up a portion of consciousness to its own shadow. This creates a loyal minion, friend, or foe, depending on the expectations and attitudes of the host;
  • The shadow draws energy from its own host, resulting in a significant deterioration of physical health or mental health - depending on what the host chooses to give up to create the shadow;
    • By giving up one's consciousness, the host experiences impairments related to memory and concentration. Effect on Stats: -8 sanity;
    • Giving up their flesh causes the host to have musculoskeletal disorders and shortens their waking period. Effect on Stats: -8 health.
    • The host can revoke a shadow and regain the gifted part of its mind or flesh if the host and the shadow are on good terms. The host can destroy a shadow by damaging it with another shadow if the host has a bad relationship with it, losing the gifted part of its mind or flesh.

Design Notes:

  • The presence of this magic contradicts the presence of any other magic, as well as the multimind trait.
  • One character can only have two shadows at a time - one created by the mind, the other by the flesh;
  • Shadows can take any shape.

Redesign Notes:

  • Cannot be removed when shadows are present;
  • Cannot be removed when the character is on an expedition.

Expeditionary Potential:

  • The wielder of this magic can create a shadow that is immune to physical damage. However, shadow enemies who can attack the shadow can destroy it with permanent loss of part of ther consciousness or body.
Foresight magic (wip)

Foresight magic (wip) (Exclusively)

Category: Exclusively

An alternative magic that draws its powers not from the divine, but from the minds of intelligent creatures. Drawing strength from their own consciousness, the bearers of this magic suffer from a distorted perception of reality...

  • This Alternate magic is available to both plumii and kazuli
  • This Alternate magic replaces any previously learned magic and blocks its development and presence, which in turn obliges changes to the character's design if they have previously had elemental parts present;
Foresight...
 
  • Foresight is more common in individuals who have already developed their magical skills, as well as in individuals who have lost their eyes.
  • This magic allows to predict the future while the magician is in meditation. The range of foresight is always different, snippets of the future can appear in dreams.
  • This magic passively affects stats: -5 sanity.

Design Notes:

  • The presence of this magic contradicts the presence of any other magic.

Redesign Notes:

  • Cannot be removed when the character is on an expedition.

Expeditionary Potential:

  • The wielder of this magic can predict what riddles, enemies, or demands there may be in an upcoming expedition.
Illusion magic (wip)

Illusion magic (wip) (Exclusively)

Category: Exclusively
Species: Plumii

An alternative magic that draws its powers not from the divine, but from the minds of intelligent creatures. Drawing strength from their own consciousness, the bearers of this magic suffer from a distorted perception of reality...

  • This Alternate magic replaces any previously learned magic and blocks its development and presence, which in turn obliges changes to the character's design if they have previously had elemental parts present;
Illusion Magic...
 
  • Creating illusions is more common in individuals who have already been trained in fire, air, or energy magic.
  • This magic allows you to create illusions around your character or surrounding objects, as well as dispel illusions.
  • This magic passively affects stats: -5 sanity.

Design Notes:

  • The presence of this magic contradicts the presence of any other magic;
  • Illusion magic adds holograms to a plumii design if the magic parts trait is present.

Redesign Notes:

  • Cannot be removed when the character is on an expedition.

Expeditionary Potential:

  • The wielder of this magic can dispel the illusions of the Wasteland. The owner of a plumii with this magic must use this skill themselves.
10 results found.