Traits
Newgrowths (Mutation)
The overgrowths may be part of the dome. In this case, they take on the color of the dome and appear and disappear with the dome.
This trait also adds a essence leech to the plumii's crystal - the long tubes of the parasite taking on the color of the essence.
Наросты могут быть частью купола. В таком случае они принимают цвет купола и появляются и пропадают вместе с куполом.
Эта черта также добавляет сосунка к кристаллу плюмии - длинные трубки паразита, принимающий цвет эссенции.
Horns (Mutation)
- The horns must grow from the head
- Their base must be larger than the end.
- Their shape is such that they become thinner toward the end.
- Horns must not have more than one end
- The horns cannot grow in such a way that their ends face each other
- Different lengths (assuming the same shape)
- Broken
- Sharp
- Rounded
Черта, позволяющая плюмии иметь рога. Форма рогов должна следовать следующим требованиям:
- Рога должны расти из головы
- Их основание должно быть больше конца
- Их форма такова, что они становятся тоньше к концу
- Рога не должны иметь несколько концов
- Рога не могут расти таким образом, что их концы обращены друг к другу
Рога могут быть:
- Разной длинны (при условии одной формы)
- Обломанными
- Иметь острую форму
- Иметь округлую форму
Necrosm (Mutation)
Necrosm is a congenital or acquired mutation caused by an engulfed underdeveloped sibling in a yuppie egg. In the case of an acquired mutation, the cause is an anthro symbiotic form.
- Congenital form: inside the hair and tail is meat and soft organs, or blood.
- Acquired form: inside the hair and tail is trash - any small objects stuck inside the yuppie's hair.
- Common optional trait: the skin and flesh on the limbs can be transparent, so that the flesh or bones can be seen through them respectively.
Некрозм - врожденная или приобретенная мутация, причиной которой является поглощенный недоразвитый сиблинг в икринке яппи. В случае с приобретенной мутацией причиной является симбиот антро формы.
- Врожденная форма: внутри волос и хвоста находится мясо и мягкие органы, либо кровь.
- Приобретенная форма: внутри волос и хвоста находится мусор - любые небольшие предметы, застрявшие внутри волос яппи.
- Общая опциональная черта: кожа и плоть на конечностях могут быть прозрачными, тогда через них видно мясо или кости соотвенно.
Multicolored crystal (Mutation)
A trait indicating that a plumii crystal has multiple colors. The maximum number of colors in a crystal's palette is four.
Черта, указывающая на то, что кристалл плюмии имеет несколько цветов. Максимальное количество цветов в палитре кристалла - четыре.
Duplication (p) (Mutation)
The following body parts may be duplicated in Plumii of any subspecies: horns, ears, tail.
The following body parts may be duplicated only in a hybrid: arms, crystal, head.
Следующие части тела могут быть продублированы у плюмии любого подвида: рога, уши, хвост.
Следующие части тела могут быть продублированы только у гибрида: руки, кристалл, голова.
Missing parts (p) (Mutation)
Transparency (k) (Mutation)
What falls under this trait:
- Transparent skin that offers a view of what's inside the body part.
Design Notes:
- Any parts of the body, excluding hair, shell, nose and locators can be transparent.
- The absorbed object cannot be inside the head.
- If there is transparency applied to the antennae, ear flaps, or tail tip, there MUST be a locator inside that body part.
- A part of the body may be completely transparent on all sides or only on one side, or only a small area of skin may be transparent.
-
Transparency can be soft (spread, gradient), where the skin gradually becomes transparent. Transparency on the head can be just that.
-
Transparency can be hard with clearly visible transparency boundaries. However, this does not apply to the head; head transparency is always soft.
-
A part of the body may be translucent to:
-
solidified slime - all subspecies
-
roots - only if there are "expanding sprout" or "expanding crops" trait or Plant subspecies
-
bones - only if subspecies forest, cave, avian
-
translucent to absorbed object type of object depends on subspecies
-
- As a pattern on solidified slime:
- you can use simple shapes that resemble the shadow of objects (with little detail)
- you cannot use detailed objects that could be confused with an absorbed object.
- The object from which a kazuli forms its subspecies. Present in a single copy inside the body of the kazuli. This object cannot be transparent.
- Parts of the body can be transparent even if there is no absorbed object in that part of the body.
- The absorbed object MUST be present in the body of the kazuli, if the entire body is transparent
Redesign Notes:
- When redesigning, you should follow the general rule of redesigns - at the end of the day, the character should remain recognizable compared to its first version.
- If a character already has the “Transparency”, you can remove it with "dust eraser" item.
Required item: Lightbulb
Что подпадает под эту черту:
- Прозрачная кожа, открывающая вид на то, что находится внутри части тела.
Примечания по дизайну:
- Прозрачными могут быть любые части тела, за исключением волос, панциря, носа и локаторов.
- Поглощенный объект не может находиться внутри головы.
- Если на антенны, ушные раковины или кончик хвоста применена прозрачность, внутри этой части тела ДОЛЖЕН быть локатор.
- Часть тела может быть полностью прозрачной со всех сторон или только с одной стороны, или прозрачным может быть только небольшой участок кожи.
-
Прозрачность может быть мягкой (растушеванной, градиентной), когда кожа постепенно становится прозрачной. Прозрачность головы может быть только такой.
-
Прозрачность может быть жесткой с явно видимыми границами прозрачности. Однако это не относится к голове, прозрачность головы всегда мягкая.
-
Часть тела может быть полупрозрачной до:
-
затвердевшей слизи - все подвиды
-
корней - только если есть "expanding sprout" или "expanding crops" черты или если это Plant подтип
-
костей - только если это подтипы forest, cave, avian
-
полупрозрачный до поглощаемого объекта, тип объекта зависит от подвида
-
- Для узора на затвердевшей слизи:
- вы можете использовать простые формы, напоминающие тени объектов.
- вы не можете использовать детализированные объекты, которые можно перепутать с поглощенным объектом.
- Объект, из которого казюли образуют свой подвид, присутствует в единственном экземпляре внутри тела казюли. Этот объект не может быть прозрачным.
- Части тела могут быть прозрачными, даже если в этой части тела нет поглощенного объекта.
- Поглощенный объект ДОЛЖЕН присутствовать в теле казюли, если все тело прозрачное
Примечания по Редизайну:
- При редизайне вы должны следовать общему правилу редизайна - в конце концов, персонаж должен оставаться узнаваемым по сравнению с его первой версией.
- Если у персонажа уже есть "Прозрачность", вы можете удалить ее с помощью предмета "dust eraser".
Необходимый предмет: Lightbulb
Color mimicry (k) (Mutation)
What falls under this trait:
- Any part of the body that changes its color.
Design Notes:
- This trait can affect no more than 50% of the body, including tail, fur, and more.
- This trait can affect no more than 90% of the body, if they are kazuli of the river or deepwater subspecies.
-
If a gradient of a single color appears on a body part, it falls under the trait of "color mimicry".
-
“Color mimicry” cannot add patterns, otherwise it is "moving patterns".
-
“Color mimicry” only changes the colors of already existing patterns.
Redesign Notes:
- When redesigning, you should follow the general rule of redesigns - at the end of the day, the character should remain recognizable compared to its first version.
- If a character already has the “Color mimicry”, you can remove it with "dust eraser" item.
Item Required: Colorful shell
Что подпадает под эту черту:
- Любая часть тела, которая меняет свой цвет.
Примечания по дизайну:
- Этот признак может воздействовать на не более чем 50% тела, включая хвост, мех и многое другое.
- Этот признак может воздействовать на не более чем 90% тела, если это казюли river и deepwater подвидов.
-
Если на части тела появляется градиент из одного цвета, то это попадает под черту "colour mimicry".
-
"Colour mimicry" не может добавить пятна или паттерны тело, иначе это "moving patterns".
-
"Colour mimicry" только меняет цвета уже существующих паттернов.
Примечания по Редизайну:
- При редизайне вы должны следовать общему правилу редизайна - в конце концов, персонаж должен оставаться узнаваемым по сравнению с его первой версией.
- Если у персонажа уже есть "Colour mimicry", вы можете удалить ее с помощью предмета "dust eraser".
Visible Aura (k) (Mutation)
Visual aura is needed to scare or inform other intelligent life forms about the kazuli's condition.
What falls under this trait:
- Small symbols around the kazuli's body.
Design Notes:
- Visual aura elements may have only one main color and one color as a shadow, which must not be very different from the main color.
- Visual aura should not be too detailed and represent the shadow of objects.
- Visual Aura can have multiple characters without the need for an additional item or duplication trait.
- Visual aura elements must not be larger than the size of the kazuli's paw.
Redesign Notes:
- When redesigning, you should follow the general rule of redesigns - at the end of the day, the character should remain recognizable compared to its first version.
- If a character already has the “Visible Aura”, you can remove it with "dust eraser" item.
Item Required: Prismatic Littorina
Визуальная аура необходима, чтобы напугать или проинформировать другие разумные формы жизни о состоянии казюли.
Что подпадает под эту черту:
- Маленькие символы вокруг тела казюли.
Примечания по дизайну:
- Элементы визуальной ауры могут иметь только один основной цвет и один цвет в качестве тени, который не должен сильно отличаться от основного цвета.
- Визуальная аура не должна быть слишком детализированной и представлять собой тень от предметов.
- Визуальная аура можно иметь несколько символов без необходимости дополнительного предмета или черты дубликации.
- Элементы визуальной ауры не должны быть больше чем размер лапы казюли.
Примечания по Редизайну:
- При редизайне вы должны следовать общему правилу редизайна - в конце концов, персонаж должен оставаться узнаваемым по сравнению с его первой версией.
- Если у персонажа уже есть "Colour mimicry", вы можете удалить ее с помощью предмета "dust eraser".
Item Required: Prismatic Littorina
Shaped parts (k) (Mutation)
What falls under this trait:
- If the shape of the ears, nose, chest locator, paw pads, tail tip differs from round, it falls under the Shaped parts trait.
Design Notes:
- All forms are acceptable.
- Changing shapes does not enlarge body parts.
- Chest locator should always have a curl inside.
- As long as all of the body parts are the same shape you only need one item, but if you want additional shapes you need additional item.
Redesign Notes:
- When redesigning, you should follow the general rule of redesigns - at the end of the day, the character should remain recognizable compared to its first version.
- Adding a new form requires an additional item.
- If you want to remove the shape or make all body parts the same shape, you can do it for free.
- If a character already has the “Shaped parts”, you can remove it with "dust eraser" item.
Item Required: Futuristic Device
Что подпадает под эту черту:
- Если форма ушей, носа, локатора на груди, подушечек лап, и кончика хвоста отличается от круглой, это подпадает под черту "Shaped parts".
Примечания по дизайну:
- Все формы приемлемы.
- Изменение формы не приводит к увеличению частей тела.
- Локатор на груди всегда должен иметь завиток внутри.
- Пока все части тела имеют одинаковую форму, вам нужен только один предмет, но если вы хотите дополнительные формы, вам нужендополнительный предмет.
Примечания по Редизайну:
- При редизайне вы должны следовать общему правилу редизайна - в конце концов, персонаж должен оставаться узнаваемым по сравнению с его первой версией.
- Для добавления новой формы требуется дополнительный предмет.
- Если вы хотите убрать форму или придать всем частям тела одинаковую форму, вы можете сделать это бесплатно.
- Если у персонажа уже есть "Shaped parts", вы можете удалить их с помощью предмета "dust eraser".
Требуемый Предмет: Futuristic Device
Duplication (k) (Mutation)
What falls under this trait:
- Duplication of the following features: tail, limbs, mouth, ears, pouch.
Design Notes:
- Duplicated parts can only be placed next to the original. Thus the mouth can only be on the face, the ears only on the head, the tail only on the tailbone.
Redesign Notes:
- When redesigning, you should follow the general rule of redesigns - at the end of the day, the character should remain recognizable compared to its first version.
- If a character already has the “Duplication”, you can remove it with "dust eraser" item.
Item Required: Gasolingus
Что подпадает под эту черту:
- Дублирование следующих признаков: хвост, конечности, рот, уши, мешочек.
Примечания по дизайну:
- Дублированные детали могут располагаться только рядом с оригиналом. Таким образом, рот может быть только на лице, уши - только на голове, хвост - только на копчике.
Примечания по Редизайну:
- При редизайне вы должны следовать общему правилу редизайна - в конце концов, персонаж должен оставаться узнаваемым по сравнению с его первой версией.
- Если у персонажа уже есть "Дублирование", вы можете удалить его с помощью предмета "dust eraser".
Item Required: Gasolingus
Parenthood (k) (Mutation)
What falls under this trait:
- Presence of a small kazuli near the parent character.
Design Notes:
- Children must only have the basic traits that a parent has.
- Children may have a maximum of three colors in their body palette, one of which must also be present in the parent's palette. One more color may be an accent color and refers to antennae, nose, mouth, and locators. In the end, there should be no more than four colors.
- The children must be of the same subspecies as the parent.
- Children cannot have mutations and exclusive traits.
- This trait does not contradict the unstable body or multi mind trait, but children must be near the main version/body.
- The kazuli tail may or may not be present on the reference.
- One teatail adds only one child, to add more children you need multiple items.
Redesign Notes:
- When redesigning, you should follow the general rule of redesigns - at the end of the day, the character should remain recognizable compared to its first version.
- This trait and the kids themselves CANNOT be removed until you use myo the right rarity to turn kids into independent adult kazuli.
-
Once the little kazuli have been transformed into independent adult kazuli, neither can be returned to their child form.
-
Deleting and re-adding this trait does not add the deleted children, you must create new ones that are different from the previous ones.
- New traits cannot be added to children unless they have previously been added to the parent.
- Old traits can be removed if they are present in the parent.
- All basic traits are added for free to the child if they are added to the parent, regardless of whether they were added for free or with an item.
Required item: Teatail.
Что подпадает под эту черту:
- Наличие маленькой казюли рядом с родительским персонажем.
Примечания по дизайну:
- У детей должно быть только базовые черты, которые есть у родителя.
- Дети могут иметь максимум три цвета в своей палитре тела, один из которых также должен быть взять из палитры родителя. Еще один цвет может быть акцентом и относиться к антеннам, носу, рту и локаторам. В итоге должно быть не более четырех цветов.
- Дети должны принадлежать к тому же подвиду, что и родитель.
- У детей не может быть мутаций и эксклюзивных черт.
- Эта черта не противоречит "unstable body" или "multi mind", но дети должны быть рядом с основной версией / телом.
- Хвост казюли может как присутствовать, так и отсутствовать на референсе
- Один "teatail" добавляет только одного ребенка, чтобы добавить еще детей, вам нужно несколько предметов.
Примечания по Редизайну:
- При редизайне вы должны следовать общему правилу редизайна - в конце концов, персонаж должен оставаться узнаваемым по сравнению с его первой версией.
- Эту черту и самих детей НЕЛЬЗЯ убрать, пока вы не используете myo необходимой редкости, чтобы превратить детей во взрослых независимых козулей.
-
Как только маленькие казюли превратятся в самостоятельных взрослых казюли, ни один из них не может быть возвращен в свою детскую форму.
-
Удаление и повторное добавление этого признака не приводит к добавлению удаленных детей, вы должны создать новых, которые отличаются от предыдущих.
- Новые черты не могут быть добавлены к детям, если они ранее не были добавлены к родителю.
- Черты могут быть удалены, если они присутствуют у родителя.
- Все базовые черты добавляются бесплатно детям, если они добавлены родителю, независимо от того, были ли они добавлены бесплатно или вместе с предметом.
Необходимый предмет:Teatail.
Trinkets (k) (Mutation)
What falls under this trait:
- Small objects that are part of the body and cannot be separated from it.
- Stickers on the body.
Design Notes:
- Like the visual aura, these objects should be of simple shape and have a small volume.
- A one item gives you an unlimited number of trinkets of any shape.
- Trinkets should be no bigger than the size of the nose.
Redesign Notes:
- When redesigning, you should follow the general rule of redesigns - at the end of the day, the character should remain recognizable compared to its first version.
- If a character already has the “Trinkets”, you can remove it with "dust eraser" item.
Item Required: Futuristic Device
Что подпадает под эту черту:
- Небольшие предметы, которые являются частью тела и не могут быть отделены от него.
- Наклейки на теле.
Примечания по дизайну:
- Как и визуальная аура, эти объекты должны быть простой формы и иметь небольшой объем.
- Один предмет дает вам неограниченное количество безделушек любой формы.
- Безделушки должны быть не больше размера носа.
Примечания по Редизайну:
- При редизайне вы должны следовать общему правилу редизайна - в конце концов, персонаж должен оставаться узнаваемым по сравнению с его первой версией.
- Если у персонажа уже есть "Безделушки", вы можете удалить их с помощью предмета "dust eraser".
Item Required: Futuristic Device
Moving Pattern (k) (Mutation)
What falls under this trait:
- Patterns and drawings on the body that change their shape or location.
Design Notes:
- This trait cannot change the color of the pattern, required trait in such a case is color mimicry.
Redesign Notes:
- When redesigning, you should follow the general rule of redesigns - at the end of the day, the character should remain recognizable compared to its first version.
- If a character already has the “Moving Pattern”, you can remove it with "dust eraser" item.
Item Required: Colorful shell
Что подпадает под эту черту:
- Узоры и рисунки на теле, которые меняют свою форму или расположение.
Примечания по дизайну:
- Этот признак не может изменить цвет рисунка, необходимой чертой в таком случае является цветовая мимикрия.
Примечания по Редизайну:
- При редизайне вы должны следовать общему правилу редизайна - в конце концов, персонаж должен оставаться узнаваемым по сравнению с его первой версией.
- Если у персонажа уже есть "Движущийся рисунок", вы можете удалить его с помощью предмета "dust eraser".
Необходимый предмет: Colorful Shell
Quadruped Anatomy (k) (Mutation)
What falls under this trait:
- The anatomy of the kazuli is such that they have a quadrupedal body.
Design Notes:
- No additional description.
Redesign Notes:
- When redesigning, you should follow the general rule of redesigns - at the end of the day, the character should remain recognizable compared to its first version.
- This anatomy can be changed to centaur anatomy for free.
- If a character already has the “Quadruped Anatomy”, you can remove it with "dust eraser" item.
Item Required: Gasolingus
Что подпадает под эту черту:
- Анатомия казюли такова, что у них четвероногое тело.
Примечания по дизайну:
- Никакого дополнительного описания.
Примечания по Редизайну:
- При редизайне вы должны следовать общему правилу редизайна - в конце концов, персонаж должен оставаться узнаваемым по сравнению с его первой версией.
- Эта анатомия может быть изменена на анатомию кентавра бесплатно.
- Если у персонажа уже есть "Анатомия четвероногих", вы можете удалить ее с помощью предмета "dust eraser".
Необходимый предмет: Gasolingus.
Centaur Anatomy (k) (Mutation)
What falls under this trait:
- The anatomy of the kazuli is such that they have a quadrupedal body, and a regular torso with two arms
Design Notes:
- Such a kazuli can have 6 limbs without the trait of duplication.
Redesign Notes:
- When redesigning, you should follow the general rule of redesigns - at the end of the day, the character should remain recognizable compared to its first version.
- This anatomy can be changed to quadruped anatomy for free.
- If a character already has the “Centaur Anatomy”, you can remove it with "dust eraser" item.
Item Required: Gasolingus
Что подпадает под эту черту:
- Анатомия казюли такова, что у них четвероногое тело, и обычное туловище с двумя руками.
Примечания по дизайну:
- У такой казюли может быть 6 конечностей без черты дублирования.
Примечания по Редизайну:
- При редизайне вы должны следовать общему правилу редизайна - в конце концов, персонаж должен оставаться узнаваемым по сравнению с его первой версией.
- Если у персонажа уже есть "Анатомия кентавра", вы можете удалить его с помощью предмета "dust eraser".
Необходимый предмет: Gasolingus.